Jdi na obsah Jdi na menu

chipes.jpg

BEN

Ben byl naším prvním pejskem.Narodil se dne 15.12.1995 ve Frýdlantu nad Ostravicí u chovatelky ing.  Martiny Němcové, jehož rodiče se jmenovali Baldassare di Platino Iridio a Jenny Valašské hory. Asi by jsme ho neměli, kdyby ne našich dětí, které toužily  po pejskovi. Bylo jim 10 a 9 let.

Ben měl moc pěknou srst, ale bohužel mu chyběly 2 zuby, a i přesto, že jsme ho nepřekrmovali byl o 2 kg těžší, než v té době mohl být . Tehdy se psi při bonitaci vážili.Takže nebyl uchovněný a nechodili jsme s ním  kvůli chybějícím zubům ani na výstavy. Přesto jsme se o něj starali stejně jako o výstavní psi.

I přes naši péči ho trápily různé lehčí i těžší nemoci. Jako miminko dostal zánět uší. Potom v parku při procházce stoupl na sklo a musel na veterinu na menší zákrok. Asi v  4 letech za ním přijela fenečka, ale nespojili se-nechtěla ho k sobě pustit. Asi za měsíc po návštěvě této fenky při konání potřeby moc bolestí naříkal, a tak jsme šli s ním na veterinu a diagnoza zněla:zánět varlat. Aby jsme o něj nepřišli, tak musel podstoupit kastraci. Po ní přibral sice 2 kg ,ale od tohoto okamžku až do 11 let nebyly  pak s ním  větší problémy. Ale pak se mu začalo zakalovat levé oko, po roce i pravé a pejsek nám oslepl. A aby toho nebylo málo, tak do toho více zasaženého oka dostal nějakou infekční nemoc, která mu mohla způsobit vytečení oka. Poctivým a neustálým kapáním a vtíráním mastičky jsme jeho oko zachránili. Asi za 1 a půl roku jsme věděli, že se blíží jeho konec. Vrážel do všeho,co mu stálo v cestě ,to už ani neslyšel, přestal pít a žrát a počurával se. Po konsultaci s veterinárním lékařem jsme se s moc velkou bolestí rozhodli pro euthanasii,aby se netrápil. Když takto umíral, s manželem jsme ho oba drželi a loučili se. Umřel obklopen naší láskou. Jsou to už 2 roky,ale stále mu svítíme věčným světlem u jeho fotografie. Nikdy na něj nezapomeneme.

Zemřel 5.února 2009 ve věku 12 a půl roku.

BENEČKU,ČEST TVOJÍ  PAMÁTCE!